Drei gelbe FUSO Canter

História Canter

Prvý Canter zišiel z pása v roku 1963 a znamenal tak začiatok jedinečnej histórie vozidiel. Za ním nasledovalo až do dnešného dňa viac ako štyri milióny vozidiel s cieľom zabezpečiť pre zákazníkov efektívnejšiu a ekonomickejšiu dopravu po kontinentoch tohto sveta. V samotnej Ázii sa každý rok vyrobí a predá do celého sveta približne 140 000 jednotiek Canter.

 

V Európe je FUSO s vozidlom Canter v segmente od 3,5 t do 8,55 t zastúpený vo viac ako 30 štátoch. Hlavným sídlom odbytu a After Sales je Stuttgart. Canter sa pre európsky trh vyrába v meste Tramagal (Portugalsko). Pritom viac ako polovica montovaných komponentov a dielov vozidla Canter pochádza z európskej výroby. Viac ako 800 servisov po celej Európe zabezpečuje, aby boli zákazníci kedykoľvek mobilní.

 

 

1963

Canter T720
Prvý Canter zišiel z pása v marci 1963. Pomenovanie Canter sa týka jeho sily a výdrže, ktoré sú porovnateľné s vlastnosťami koňa.

1968

Canter T90
Druhá generácia Canter bola predstavená v júli 1968. Všetky modely boli vybavené dynamickými a silnými motormi (naftový 55 kW alebo benzínový 60/70 kW). Vďaka tomu dosahoval Canter najlepšie hodnoty zrýchlenia a rýchlosti vo svojej triede.

1973

Canter T200
Tretia generácia Canter prišla na trh 1973. V sérii T200 boli vykonané veľké zmeny všetkých dôležitých komponentov, napríklad aj na prednej časti kabíny.

1978

Canter FE1
V druhej polovici 70 rokov vzrástol podiel na trhu Canter na viac ako 20 percent. Veľký úspech zaznamenalo zavedenie sérií modelov FE1 a FE2 v októbri 1978.

1985

Canter FE3
Modely FE3 a FE4 boli v októbri 1985 predstavené pod mottom „Today's new Canter, loaded for the future“. Táto nová generácia Canter dostala úplne nový dizajnový koncept.

1993

Canter FE5
V novembri 1993, presne k 30. jubileum Canter, bola predstavená šiesta generácia. Nové modely FE5 sa okrem iného predávali so sloganom „GOOD TRUCK“ a vyznačovali sa aerodynamicky optimalizovanými kabínami a vysoko výkonnými motormi a tiež aj novo vyvinutým atmosférickým motorom 103 kW s priamym vstrekovaním.

2001

Canter FE7
V roku 2001 prešiel Canter modernizáciou modelu. FE7 dostal pritom veľké zmeny dizajnu, ako napríklad na maske chladiča a svetlometoch. Zavedené boli aj nové motory Euro 3, ktoré dodržiavali zmenené predpisy európskej emisnej normy. K tomu bolo ABS sériovo montované do všetkých modelov 544, 649 a 659.

2005

Canter TD
Siedma generácia Canter vstúpila na európsky trh v roku 2005. Model bol kompletne navrhnutý nanovo a mohol sa pochváliť významnými zlepšeniami v oblasti spoľahlivosti, funkčnosti, hospodárnosti, variability a predovšetkým bezpečnosti a komfortu.

2009

Canter TD Euro 5
V roku 2009 dostal TD zlepšený motor. Všetky modely disponujú odteraz motorom Euro 5 (EEV štandard) a variant 129 kW technológiou BlueTec® vyvinutou v spoločnosti Daimler.

2011

Canter TF
V ďalšej generácii FUSO Canter došlo k prepracovaniu kompletnej technológie a vzhľadu. Okrem toho sa Canter začal ako prvé ľahké nákladné vozidlo vyrábať s automatizovanou dvojspojkovou prevodovkou: DUONIC.

2016

eCanter. Prvé plne elektrické nákladné vozidlo sériovej výroby.
Prototyp FUSO eCanter, celosvetovo prvé čisto elektricky poháňané ľahké nákladné vozidlo, bolo predstavené na IAA Nutzfahrzeuge 2016. Fuso eCanter svojim lokálne bezemisným pohonom neodľahčí len centrá miest od emisií výfukových plynov a hluku, predstavuje aj ekonomickú a atraktívnu alternatívu dieselových motorov.

2017

Začiatok výroby eCanter & celosvetovo prvý vozový park elektrických nákladných vozidiel
V septembri 2017 oslavuje Fuso spustenie výroby malej série eCanter v závode Tramagal v Portugalsku. 14. decembra 2017 nasleduje potom expedícia prvého európskeho vozového parku eCanter. Prví zákazníci pre FUSO eCanter v Európe: globálne aktívne logistické spoločnosti DHL, DB Schenker, Rhenus a Dachser. Veľa možností využitia v oblasti doručovania balíkov a špedície ako trvale udržateľná alternatíva vo vozovom parku a v mestskom prostredí.

2020

Viac ako 2 milióny kilometrov najazdených s elektrickým pohonom na eCanter.
FUSO eCanter prešiel medzičasom s elektrickým pohonom viac ako 2 milióny kilometrov. Vo viac ako 14 štátoch používajú najväčšie prepravné a logistické spoločnosti v Európe viac ako 200 vozidiel. Z viac ako 40 zákazníkov v Európe môžeme spomenúť DB Schenker, Rhenus, Dachser, Deutsche Post, DPD a ešte oveľa viac, ktorí sa spoliehajú na FUSO eCanter...