Ľutujeme. Nič sme nenašli.

  • BUDÚCNOSŤ JE UŽ DNES. PRVÝ KOMPLETNE ELEKTRICKÝ ECANTER PRE LOGISTICKÉ FIRMY DHL, DB SCHENKER, RHENUS A DACHSER.

PRVÉ MODELY FUSO eCANTER S ČISTO ELEKTRICKÝM POHONOM ZO SÉRIOVEJ VÝROBY, KTORÉ SA VYDALI NA EURÓPSKE CESTY, UŽ POUŽÍVAJÚ LOGISTICKÍ GIGANTI DHL, DB SCHENKER, RHENUS A DACHSER.

Bez lokálnych emisií a takmer nehlučné: takto vyzerá budúcnosť mestskej logistiky v Európe a začína sa už teraz! Minimálne, keď ide o celkovo 14 plne elektrických áut FUSO eCanter, ktoré boli dnes v Berlíne odovzdané štyrom veľkým medzinárodným logistickým firmám Deutsche Post DHL, DB Schenker, skupine Rhenus Gruppe a Dachser. eCanter s celkovou povolenou hmotnosťou 7,49 ton sa týmto oficiálne stávajú prvými sériovo vyrábanými nákladnými vozidlami iba na elektrický pohon na európskom trhu.

Zákazníci dostávajú so svojím eCanter kompletne praktické a vypracované vozidlo, ktoré vie preukázať celkovo už viac než 90 000 najazdených skúšobných kilometrov. Na tento účel boli ešte s predsériovými modelmi vykonané detailné zákaznícke skúšky v Portugalsku a Nemecku ešte v rokoch 2014 až 2017. Dáta, skúsenosti a zistenia zozbierané počas bežného každodenného používania v logistike prúdili do vývoja súčasnej malosériovej výroby modelu FUSO eCanter. Od júla tohto roku bol v závode v portugalskom Tramagale plne integrovaný do výrobnej linky konvenčného Cantera aj variant s elektrickým pohonom. To znamená, že všetky modely Canter a eCanter pre európsky trh nesú označenie „Made in Europe“.

POUŽÍVANIE ALTERNATÍVNYCH POHONOV AKO PRI TOMTO PLNE ELEKTRICKOM MODELI FUSO eCANTER ZOHRÁVA DÔLEŽITÚ ÚLOHU PRI DOSAHOVANÍ NÁŠHO KONCERNOVÉHO CIEĽA ZNÍŽIŤ DO ROKA 2050 VŠETKY EMISIE SÚVISIACE S LOGISTIKOU NA NULU. DHL FREIGHT JE PEVNE ROZHODNUTÝ PRISPIEŤ K TOMU SVOJÍM DIELOM.
Uwe Brinks, generálny riaditeľ DHL Freight

FUSO eCANTER NAHRÁDZA SVOJICH PREDCHODCOV S KONVENČNÝMI POHONMI

Šesť modelov eCanter pre ich koncern považuje generálny riaditeľ DHL Freight Uwe Brinks za rozhodujúci základný stavebný kameň: „Používanie alternatívnych pohonov ako pri tomto plne elektrickom modeli FUSO eCanter zohráva dôležitú úlohu pri dosahovaní nášho koncernového cieľa znížiť do roka 2050 všetky emisie súvisiace s logistikou na nulu. DHL Freight je pevne rozhodnutý prispieť k tomu svojím dielom..“

Dve vozidlá preto poputujú do DHL Freight a v budúcnosti budú v berlínskej pobočke doručovať ťažké kusové zásielky do centra ako sú elektrické zariadenia alebo veľké domáce spotrebiče pre firemných zákazníkov a súkromné osoby.

„Pomocou eCanter by sme chceli v našej špedičnej doprave znížiť tvorbu emisií a škodlivín a tým obmedziť našu uhlíkovú stopu aj uhlíkovú stopu našich zákazníkov“, vysvetľuje Uwe Brinks. Štyri ďalšie modely eCanter sa budú takisto používať v centre Berlína. Na oddelení DHL Paket majú na starosti doručovanie firmám a veľkým zákazníkom. Pre nové elektrické nákladné vozidlo nemajú v DHL v pláne žiadne špeciálne zaobchádzanie, no plánujú ho plne začleniť do prevádzkového procesu, kde bude na svojich trasách nahrádzať vozidlá s konvenčným pohonom.

FUSO eCANTER MUSÍ DOKÁZAŤ, ŽE JE VHODNÝ PRE FLOTILU

Status modelu FUSO eCanter ako zrelého sériového vozidla uľahčil v DB Schenker rozhodovanie v prospech tohto vozidla, ako nám to vysvetľuje Ewald Kaiser, COO DB Schenker AG: „V DB Schenker už roky nepretržite pracujeme na tom, aby sme pre našich zákazníkov boli zároveň globálnymi lídrami v zelenej logistike. Používanie nového modelu eCanter je pre nás preto logicky ďalším krokom, ako ďalej rozširovať naše už existujúce ekologické riešenia v oblasti pozemnej dopravy, aby sme mohli dosiahnuť náš cieľ, ktorým je zníženie bilancie CO2 v celom našom logistickom reťazci o 30 percent.“ DB Schenker preto bude počas nasledujúcich dvoch rokov testovať svoje tri modely eCanter v mestskej logistike, okrem iného aj v Berlíne, kde budú detailne zisťovať, nakoľko sú vhodné pre flotilu.

Skupina Rhenus Gruppe takisto plánuje požívať svoje tri kusy FUSO eCanter v Berlíne. Nicolas Rottmann, konateľ Rhenus Home Delivery, sa už nevie dočkať, ako sa e-nákladné automobily osvedčia: „V Rhenus Home Delivery sa riadime trvalo udržateľnou firemnou filozofiou. Okrem zavedenia expedície bez použitia papiera sa teraz už dlho zaoberáme možnosťami ekologických alternatívnych pohonov. eCanter nám terz prináša možnosť otestovať v našej flotile použitie vozidiel na elektrické batérie.“

V divízii Home Delivery budú plne elektrické nákladné vozidlá doručovať v centre Berlína nábytok, čiernu a bielu elektroniku a takisto veľké športové stroje. Nicolas Rottmann tu vidí pre eCanter ideálne podmienky: „Z dôvodu krátkych vzdialeností z centrálneho skladu v Hoppegartene k nášmu koncovému zákazníkovi sa používanie trvalo udržateľného a plne elektrického vozidla na území mesta Berlín javí ako vynikajúce riešenie.“

FUSO eCANTER PREDSTAVUJE ZÁKLAD NOVÝCH LOGISTICKÝCH KONCEPTOV

Ďalšie dva kusy FUSO eCanter poputujú z poverenia firmy Dachser dopravným spoločnostiam aktívnym v logistike. „Vozidlá sú základnom nášho projektu City Distribution a dopĺňajú náš inovatívny a trvalo udržateľný koncept doručovania v centrách miest“, vysvetľuje Stefan Hohm, riaditeľ pre firemné riešenia a výskum a vývoj spoločnosti Dachser SE. „Úlohou je zostaviť pre každé mesto optimálny mix vozidiel a skombinovať flotilu s mikrohubmi nachádzajúcimi sa v centrách miest.“

Budúcou úlohou pre eCanter je z tohto dôvodu hlavná činnosť pri doručovaní kusových zásielok na ich poslednej etape. Budú doručovať napríklad palety s priemyselným tovarom buď do malých centrálne položených skladov alebo priamo zákazníkovi. Na ceste späť vyzdvihnú tovar a prinesú ho do pobočiek firmy Dachser.

FUSO eCANTER PRICHÁDZA S DAIMLER TRUCK SERVICES

Stefan Hohm vidí v modeli eCanter aj tú správnu kombináciu inovácie a osvedčeného servisu: „Pre FUSO eCanter sme sa rozhodli, pretože je to prvý sériovo vyrábaný elektrický nákladný automobil, a preto celú triedu úžitkových vozidiel postrčí o krok ďalej. Daimler CharterWay je navyše naším dlhoročným partnerom flotily, na ktorého sa môžeme spoľahnúť pri mestskej logistike budúcnosti.“

Ako aj pri iných nákladných vozidlách od Mercedes-Benz, aj pri novom modeli FUSO eCanter sa môžu štyri logistické spoločnosti spoľahnúť na obvyklý servis a služby. Používanie modelu eCanter je tak napríklad ustanovené v rámci 24-mesačného dlhodobého prenájmu cez službu Mercedes-Benz CharterWay, čo sú odborníci na prenájom úžitkových vozidiel v rámci skupiny Daimler AG.

V najbližších mesiacoch sa odovzdá vyše 150 ďalších vozidiel FUSO eCanter s rôznymi variantmi nadstavieb pre rôzne účely použitia zákazníkom po celej Európe.