Ľutujeme. Nič sme nenašli.
Značka FUSO tvorí pevný základ spoločnosti Daimler Truck AG a 90 rokov skúseností v roli medzinárodného výrobcu nákladných áut a autobusov z nej robia známe meno aj mimo Japonska. Úžitkové vozidlá s tromi charakteristickými diamantmi na mriežke chladiča tvoria vyše tretinu celkových predajov v Daimler Truck AG.
V roku 1932 spoločnosť Mitsubishi Heavy Industries nazvala vôbec prvýkrát jedno zo svojich ťažkých úžitkových vozidiel, autobus s modelovým označením B46 ako „Fuso“. Tento pojem spájaný so cťou a tradíciou pochádza zo starého čínskeho slova Fusang, ktoré podľa ústnej legendy označuje svätý strom večného života, ktorý rastie na ostrove niekde na východe, v krajine, kde vychádza slnko. Slovo Fusang sa dá zároveň nájsť v raných japonských dokumentoch, ktoré boli písané ešte čínskymi znakmi, a znamenajú staré pomenovanie Japonska. Toto slovo sa po japonsky vyslovuje „Fuso“. Tak sa zrodila značka FUSO.
Mimochodom, za tento nápad „Fuso“ dala firma v súťaži zamestnancov víťazovi peňažnú cenu 3 jeny, za čo ste si vtedy mohli kúpiť takmer 20 kg ryže. Ale návrh nepriniesol šťastie iba jemu: V nasledujúcich desaťročiach šiel Mitsubishi Fuso vždy s duchom doby a v období ekonomického rozmachu a sprievodného turistického boomu prichádzal na trh nepretržite s novými modelmi autobusov a nákladných áut v rôznych hmotnostiach. Vozidlá sa v Japonsku tešili veľkej obľube a prvé úspešné vývozné obchody do Južnej Ameriky a neskôr takmer do celého sveta spravili zo spoločnosti pevnú inštitúciu v automobilovom odvetví.
V roku 2000 položila vtedajšia spoločnosť Daimler-Chrysler AG kúpu 34 % podielu japonského výrobcu automobilov Mitsubishi Motors Corporation (MMC) základný kameň silného partnerstva v Ázii. Svojím rozsiahlym produktovým portfóliom nákladných áut a autobusov a svojou enormnou prítomnosťou na ázijskom trhu s úžitkovými vozidlami mal Mitsubishi FUSO veľký význam pre globálnu stratégiu rastu nemeckého automobilového koncernu.
Divízia MMC nákladných áut a autobusov bola vyčlenená a Daimler-Chrysler bol už v roku 2004 s 65 % podielom väčšinovým vlastníkom novovzniknutej spoločnosti Mitsubishi FUSO Truck & Bus Company (MFTBC). Dnes drží koncern Daimler Truck AG takmer 90 % podiel a hlavné sidlom FUSO v japonskom Kawasaki je v rámci koncernu nielen medzinárodným centrom excelentnosti pre vývoj ľahkých úžitkových áut, ale takisto globálnym vývojovým centrom pre nové technológie pohonu.
Na výstave IAA Transportation v Hannoveri predstavil FUSO prvýkrát v Európe novú generáciu eCanter. Ponúka 42 variantov pozostávajúcich zo 4 hmotnostných tried, 6 rázvorov, 2 typov kabín a 3 možných sád batérií. S dojazdom takmer 200 kilometrov, nabíjacou technickou na striedavý a jednosmerný prúd, doplnkovými mechanickými pomocnými pohonmi a nadstavbami z výroby v podobe valníka a sklápača je absolútne praktický a nefalšovanou elektrickou alternatívou pre takmer všetky požiadavky zákazníkov.
FUSO eCanter je prvý sériovo vyrábaný elektrický nákladný automobil na svete pre zákazníkov a osvedčil sa ako spoľahlivý partner. Celkovo prešiel na svoj elektrický pohon už vyše 4 milióny kilometrov, teda viac než 100x okolo Zeme. FUSO slávi tento úspech a opakuje svoj záväzok voči alternatívnemu pohonu: Budúca generácia plne elektrického ľahkého nákladného automobilu príde v roku 2023.
Presvedčivé bezpečnostné funkcie, viac pohodlia a atraktívny, moderný dizajn: od augusta tohto roku si môžete v európskej sieti predajcov Mercedes-Benz objednať najnovšiu generáciu. Pre tento konštrukčný rad bude k dispozícii okrem iného funkcia bočnej ochrany Sideguard Assist a všetky motory teraz spĺňajú najprísnejšie štandardy EÚ o emisiách v podobe normy EURO VI (Step-E).
FUSO získalo najväčšiu zákazku na založenie flotily elektrických nákladných áut v celej histórii Daimler Trucks. eCanter presvedčil v praktických testoch spoločnosť DB Schenker. Medzinárodná logistická spoločnosť si objednala 36 vozidiel. Ide o silný znak pre stratégiu udržateľného rozvoja formou bezemisného doručenia v poslednej etape a takisto o priekopnícke partnerstvo oboch spoločností.
Po svojom prvom uvedení na území EÚ v Berlíne brázdi malosériovo vyrábaný eCanter už aj cesty v Holandsku, Veľkej Británii a Portugalsku. Celkovo 46 vozidiel sa pravidelne každý deň používa u zákazníkov s rôznymi transportnými aplikáciami. Skúsenosti a dojmy z praxe prichádzajú priamo do ďalšieho vývoja ľahkých elektrických nákladných áut.
FUSO eCanter je vôbec prvým plne elektricky poháňaným nákladným automobilom, ktorý vstupuje do sériovej výroby. V júli sa oslávi spustenie výrobnej linky v závode v portugalskom Tramagale. V decembri bolo v Berlíne odovzdaných prvých 14 vozidiel v Európe štyrom veľkým medzinárodným logistickým spoločnostiam DHL, DB Schenker, Rhenus a Dachser.
FUSO odteraz ponúka svoj kompaktný ľahký nákladný automobil s rôznymi variantmi nadstavieb valníkov a sklápačov priamo z výroby. Vyvinula a otestovala ich spoločnosť FUSO a rovnako ako celkový koncept vozidla predstavujú maximálnu kvalitu.
Po úspešných skúšobných jazdách s prvými zákazníkmi v Portugalsku prichádza variant E-CELL aj do Nemecka. Mesto Štuttgart zaintegrovalo 12 lokálne bezemisných vozidiel s hmotnosťou 6 ton do komunálnych procesov a ďalšie vozidlo používa kuriérska spoločnosť Hermes. Medzitým model E-CELL prešiel ako prvý čisto elektrický ľahký nákladný automobil viac než testovacích 150 000 kilometrov v rámci flotily. Na výstave IAA v Hannoveri môžete v tom istom roku vidieť aj prototyp tohtoročného modelu eCanter.
Model E-CELL prechádza v Portugalsku ako málosériové vozidlo do svojho prvého flotilového testu. Osem zákazníkov bude jeden rok zbierať skúsenosti s 6-tonovým vozidlom na čisto batériový elektrický pohon s valníkovou a sklápacou nadstavbou. Test má sprostredkovať údaje o dojazde a praktickosti elektrického sériového nákladného auta.
Ako novinky v portfóliu pre európsky trh sú odteraz ihneď k dispozícii verzia 4×4 s pohonom všetkých kolies a vyhotovenie EcoHybrid na báze modelu TF. S rastúcou rozmanitosťou variantov spĺňa kompaktný ľahký nákladný automobil čoraz viac požiadaviek zákazníkov.
S modelom TF prichádza na trh budúca generácia. Technológia a imidž sú kompletne prepracované. Novinkou je okrem iného rám, ktorý je absolútne praktický pre nadstavby, čím je dnes Canter dobre známy. FUSO ho navyše už aj teraz ponúka s vlastnou spojkou DUONIC®. Ako vôbec prvý ľahký nákladný automobil na svete tak má automatizovanú dvojspojkovú prevodovku.
Na medzinárodnom veľtrhu úžitkových vozidiel IAA v Hannoveri vystavil FUSO svoje prvé koncepčné vozidlo Canter s čisto elektrickým pohonom na batérie. Canter E-CELL sa postará o rozruch, pretože po technickej stránke je plne funkčný a pripravený na jazdu.
TD dostane motory inovované podľa najnovších noriem EEV a všetky modely odteraz spĺňajú požiadavky normy EURO V. Variant s výkonom 175 k je teraz vybavený technológiou BlueTec®, ktorú vyvinul Daimler.
S modelom TD prichádza ľahký nákladný automobil konečne na európsky trh. Bol vyvinutý kompletne nanovo a prináša významné zlepšenia v spoľahlivosti, funkčnosti, hospodárnosti, variabilite, ale predovšetkým v oblasti bezpečnosti a pohodlia. Kabína teraz ponúka taký veľký priestor, aký sme si kedysi pamätali zo Sprintera. Nad čelným sklom sa nachádza nový úložný priestor a riadiaca páka je po prvýkrát umiestnená v prístrojovej doske. Voľný priechod je v tejto triede novinkou.
Po prevzatí podielu koncernom Daimler-Chrysler dostáva FUSO prvýkrát centrálnu nemeckú predajnú organizáciu so sídlom v Štuttgarte. Za označením Canter TB sa skrývajú modely FE7 a FE8 ako prvé ľahké nákladné automobily značky, ktoré si zákazníci môžu odteraz kúpiť u vybraných predajcov Mercedes-Benz.
Séria FE7 prichádza ako výsledok starostlivosti o model. Rozsiahle dizajnové zmeny, napríklad chladiaca mriežka a svetlomety, jej poskytujú čerstvý vzhľad. Okrem toho má novú generáciu motorov, ktorá spĺňa emisnú normu EURO III platnú v Európe. Väčšina modelov je navyše štandardne vybavená systémom ABS.
Prezentácia prvého koncepčného vozidla EcoHybrid môže byť už aj teraz považovaná za začiatok mimoriadnych a priekopníckych schopností v oblasti výskumu a vývoja alternatívnych pohonov.
Presne na 30. výročie prichádza šiesta generácia tohto ľahkého nákladného automobilu. Nové modely FE5 sa vyznačujú aerodynamicky optimalizovanými kabínami s plynulými líniami. S vysokovýkonnými agregátmi ako je novovyvinutý sací motor so silou 140 koní a priamym vstrekovaním teraz Canter ponúka pohon s najväčším objemom vo svojej triede.
Mitsubishi FUSO predstavil nové modely FE3 a FE4 s mottom „Dnes je nový Canter naložený pre budúcnosť“. Táto nová generácia dostane celkovo vynovený a moderný dizajn. Po prvýkrát zdobia prednú časť tri červené diamanty Mitsubishi.
FUSO Canter pre európsky trh sa odteraz bude vyrábať v Portugalsku. Od 1. februára bude vychádzať z výrobných liniek centrálneho európskeho závodu v Tramagale spolu s modelom FE1.
Koncom 70. rokov stúpol trhový podiel v Japonsku na vyše 20 percent. Príčinou tohto veľkého úspechu je uvedenie modelových sérií FE1 a FE2 v októbri 1978. Okrem úzkych vozidiel teraz existuje aj široký variant s užitočným zaťažením dva alebo tri tony. O niečo neskôr doplní zoznam výbavy aj pohodlné servoriadenie.
Séria T200 sa dočká rozsiahlych zmien u všetkých dôležitých komponentov. Na prvý pohľad si všimnete prepracované čelo kabíny. Už vtedy mohol kompaktný ľahký nákladný automobil poslúžiť určitými rôznymi variantmi: T200 totiž existoval s rôznymi rázvormi a výškami valníka a teraz je tu aj možnosť 3t užitočného zaťaženia.
Na trh prichádza úplne nový modelový rad označený ako séria T90. Nezmenil sa len výzor, ale aj to, čo skrýva pod kabínou: všetky modely sú teraz vybavené dynamickými a silnými motormi (75 k naftový alebo 90 a 95 k benzínový). Canter tým dosahuje najlepšie akceleračné a rýchlostné hodnoty vo svojej triede. A zákazníci to zjavne ihneď dobre prijali: trhový podiel v Japonsku sa v nasledujúcom roku zvýšil skokom dvojnásobne.
S modelom T720 nám Mitsubishi Nippon Heavy Industries Ltd. predstavuje svoj prvý ľahký nákladný automobil. Kompaktné 2 t vozidlo s čelnou kabínou je považované za pôvodného predchodcu modelu FUSO Canter. Existuje vo viacerých variantoch s rôznymi nadstavbami a buď so silným benzínovým motorom s výkonom 90 koní alebo ako diesel s výkonom 68 k. Canter znamená ľahký cval, čím chce prepojiť povahu vozidla so svižnosťou a vytrvalosťou koňa.