Ľutujeme. Nič sme nenašli.

  • ZNAČKY FUSO A CANTER.
    PRIPRAVENÉ NA ÚSPEŠNÉ PRÍBEHY.

    Vznik značky a vývoj modelu Canter

logo

VEĽKÉ MENO. ZNAČKA FUSO.

FUSO.
SÚČASŤ DAIMLER TRUCK AG.

Značka FUSO tvorí pevný základ spoločnosti Daimler Truck AG a 90 rokov skúseností v roli medzinárodného výrobcu nákladných áut a autobusov z nej robia známe meno aj mimo Japonska. Úžitkové vozidlá s tromi charakteristickými diamantmi na mriežke chladiča tvoria vyše tretinu celkových predajov v Daimler Truck AG.

FUSO.
STRHUJÚCI NÁPAD.

V roku 1932 spoločnosť Mitsubishi Heavy Industries nazvala vôbec prvýkrát jedno zo svojich ťažkých úžitkových vozidiel, autobus s modelovým označením B46 ako „Fuso“. Tento pojem spájaný so cťou a tradíciou pochádza zo starého čínskeho slova Fusang, ktoré podľa ústnej legendy označuje svätý strom večného života, ktorý rastie na ostrove niekde na východe, v krajine, kde vychádza slnko. Slovo Fusang sa dá zároveň nájsť v raných japonských dokumentoch, ktoré boli písané ešte čínskymi znakmi, a znamenajú staré pomenovanie Japonska. Toto slovo sa po japonsky vyslovuje „Fuso“. Tak sa zrodila značka FUSO.

Model B46 mal dĺžku 7 metrov a vedel prepraviť 38 pasažierov. Jeho šesťvalcový benzínový motor so zdvihovým objemom 7 litrov dodával na tú dobu impozantných 100 koní. V máji 1932 dodávala firma Mitsubishi Heavy Industries v japonskom meste Kóbe modelu B46 prvému zákazníkovi, ktorým bolo japonské Ministerstvo železníc, a pri tejto príležitosti požiadala svojich zamestnancov, aby jej poradili nejaký dobrý a zvučný názov. Voľba padla na návrh „Fuso“.

Mimochodom, za tento nápad „Fuso“ dala firma v súťaži zamestnancov víťazovi peňažnú cenu 3 jeny, za čo ste si vtedy mohli kúpiť takmer 20 kg ryže. Ale návrh nepriniesol šťastie iba jemu: V nasledujúcich desaťročiach šiel Mitsubishi Fuso vždy s duchom doby a v období ekonomického rozmachu a sprievodného turistického boomu prichádzal na trh nepretržite s novými modelmi autobusov a nákladných áut v rôznych hmotnostiach. Vozidlá sa v Japonsku tešili veľkej obľube a prvé úspešné vývozné obchody do Južnej Ameriky a neskôr takmer do celého sveta spravili zo spoločnosti pevnú inštitúciu v automobilovom odvetví.

FUSO.
NOVÁ ÉRA.

V roku 2000 položila vtedajšia spoločnosť Daimler-Chrysler AG kúpu 34 % podielu japonského výrobcu automobilov Mitsubishi Motors Corporation (MMC) základný kameň silného partnerstva v Ázii. Svojím rozsiahlym produktovým portfóliom nákladných áut a autobusov a svojou enormnou prítomnosťou na ázijskom trhu s úžitkovými vozidlami mal Mitsubishi FUSO veľký význam pre globálnu stratégiu rastu nemeckého automobilového koncernu.

Divízia MMC nákladných áut a autobusov bola vyčlenená a Daimler-Chrysler bol už v roku 2004 s 65 % podielom väčšinovým vlastníkom novovzniknutej spoločnosti Mitsubishi FUSO Truck & Bus Company (MFTBC). Dnes drží koncern Daimler Truck AG takmer 90 % podiel a hlavné sidlom FUSO v japonskom Kawasaki je v rámci koncernu nielen medzinárodným centrom excelentnosti pre vývoj ľahkých úžitkových áut, ale takisto globálnym vývojovým centrom pre nové technológie pohonu.

ROZHODUJÚCE MOMENTY.
MÍĽNIKY CANTER.

NOVÁ GENERÁCIA eCANTER OSLAVUJE PREMIÉRU

Na výstave IAA Transportation v Hannoveri predstavil FUSO prvýkrát v Európe novú generáciu eCanter. Ponúka 42 variantov pozostávajúcich zo 4 hmotnostných tried, 6 rázvorov, 2 typov kabín a 3 možných sád batérií. S dojazdom takmer 200 kilometrov, nabíjacou technickou na striedavý a jednosmerný prúd, doplnkovými mechanickými pomocnými pohonmi a nadstavbami z výroby v podobe valníka a sklápača je absolútne praktický a nefalšovanou elektrickou alternatívou pre takmer všetky požiadavky zákazníkov.

2022

VYŠE 5 MIL. KILOMETROV NA ELEKTRICKÝ POHON

FUSO eCanter je prvý sériovo vyrábaný elektrický nákladný automobil na svete pre zákazníkov a osvedčil sa ako spoľahlivý partner. Celkovo prešiel na svoj elektrický pohon už vyše 4 milióny kilometrov, teda viac než 100x okolo Zeme. FUSO slávi tento úspech a opakuje svoj záväzok voči alternatívnemu pohonu: Budúca generácia plne elektrického ľahkého nákladného automobilu príde v roku 2023.

2022

JE TU NOVÝ CANTER

Presvedčivé bezpečnostné funkcie, viac pohodlia a atraktívny, moderný dizajn: od augusta tohto roku si môžete v európskej sieti predajcov Mercedes-Benz objednať najnovšiu generáciu. Pre tento konštrukčný rad bude k dispozícii okrem iného funkcia bočnej ochrany Sideguard Assist a všetky motory teraz spĺňajú najprísnejšie štandardy EÚ o emisiách v podobe normy EURO VI (Step-E).

2021

NAJVÄČŠIA ZMLUVA O ELEKTRICKEJ FLOTILE PRE DAIMLER TRUCKS

FUSO získalo najväčšiu zákazku na založenie flotily elektrických nákladných áut v celej histórii Daimler Trucks. eCanter presvedčil v praktických testoch spoločnosť DB Schenker. Medzinárodná logistická spoločnosť si objednala 36 vozidiel. Ide o silný znak pre stratégiu udržateľného rozvoja formou bezemisného doručenia v poslednej etape a takisto o priekopnícke partnerstvo oboch spoločností.

2020

FUSO eCANTER V PRAXI

Po svojom prvom uvedení na území EÚ v Berlíne brázdi malosériovo vyrábaný eCanter už aj cesty v Holandsku, Veľkej Británii a Portugalsku. Celkovo 46 vozidiel sa pravidelne každý deň používa u zákazníkov s rôznymi transportnými aplikáciami. Skúsenosti a dojmy z praxe prichádzajú priamo do ďalšieho vývoja ľahkých elektrických nákladných áut.

2018

PRVÝ SÉRIOVO VYRÁBANÝ ELEKTRICKÝ NÁKLADNÝ AUTOMOBIL

FUSO eCanter je vôbec prvým plne elektricky poháňaným nákladným automobilom, ktorý vstupuje do sériovej výroby. V júli sa oslávi spustenie výrobnej linky v závode v portugalskom Tramagale. V decembri bolo v Berlíne odovzdaných prvých 14 vozidiel v Európe štyrom veľkým medzinárodným logistickým spoločnostiam DHL, DB Schenker, Rhenus a Dachser.

2017

CANTER TERAZ AJ S NADSTAVBAMI Z VÝROBY

FUSO odteraz ponúka svoj kompaktný ľahký nákladný automobil s rôznymi variantmi nadstavieb valníkov a sklápačov priamo z výroby. Vyvinula a otestovala ich spoločnosť FUSO a rovnako ako celkový koncept vozidla predstavujú maximálnu kvalitu.

2016

CANTER E-CELL VYŠLIAPAL CESTU PRE eCANTER

Po úspešných skúšobných jazdách s prvými zákazníkmi v Portugalsku prichádza variant E-CELL aj do Nemecka. Mesto Štuttgart zaintegrovalo 12 lokálne bezemisných vozidiel s hmotnosťou 6 ton do komunálnych procesov a ďalšie vozidlo používa kuriérska spoločnosť Hermes. Medzitým model E-CELL prešiel ako prvý čisto elektrický ľahký nákladný automobil viac než testovacích 150 000 kilometrov v rámci flotily. Na výstave IAA v Hannoveri môžete v tom istom roku vidieť aj prototyp tohtoročného modelu eCanter.

2016

ZAČÍNA PILOTNÝ PROJEKT CANTER E-CELL

Model E-CELL prechádza v Portugalsku ako málosériové vozidlo do svojho prvého flotilového testu. Osem zákazníkov bude jeden rok zbierať skúsenosti s 6-tonovým vozidlom na čisto batériový elektrický pohon s valníkovou a sklápacou nadstavbou. Test má sprostredkovať údaje o dojazde a praktickosti elektrického sériového nákladného auta.

2014

CANTER 4X4 A CANTER EcoHybrid V EURÓPE

Ako novinky v portfóliu pre európsky trh sú odteraz ihneď k dispozícii verzia 4×4 s pohonom všetkých kolies a vyhotovenie EcoHybrid na báze modelu TF. S rastúcou rozmanitosťou variantov spĺňa kompaktný ľahký nákladný automobil čoraz viac požiadaviek zákazníkov.

2012

DUONIC® JE SVETOVOU NOVINKOU V SFÉRE ĽAHKÝCH NÁKLADNÝCH AUTOMOBILOV

S modelom TF prichádza na trh budúca generácia. Technológia a imidž sú kompletne prepracované. Novinkou je okrem iného rám, ktorý je absolútne praktický pre nadstavby, čím je dnes Canter dobre známy. FUSO ho navyše už aj teraz ponúka s vlastnou spojkou DUONIC®. Ako vôbec prvý ľahký nákladný automobil na svete tak má automatizovanú dvojspojkovú prevodovku.

2011

FUSO PREDSTAVUJE CANTER E-CELL

Na medzinárodnom veľtrhu úžitkových vozidiel IAA v Hannoveri vystavil FUSO svoje prvé koncepčné vozidlo Canter s čisto elektrickým pohonom na batérie. Canter E-CELL sa postará o rozruch, pretože po technickej stránke je plne funkčný a pripravený na jazdu.

2010

PRVÝKRÁT BlueTEC® V NOVEJ GENERÁCII MOTOROV

TD dostane motory inovované podľa najnovších noriem EEV a všetky modely odteraz spĺňajú požiadavky normy EURO V. Variant s výkonom 175 k je teraz vybavený technológiou BlueTec®, ktorú vyvinul Daimler.

2009

KOMPLETNE NOVÝ RAD PRE EURÓPU

S modelom TD prichádza ľahký nákladný automobil konečne na európsky trh. Bol vyvinutý kompletne nanovo a prináša významné zlepšenia v spoľahlivosti, funkčnosti, hospodárnosti, variabilite, ale predovšetkým v oblasti bezpečnosti a pohodlia. Kabína teraz ponúka taký veľký priestor, aký sme si kedysi pamätali zo Sprintera. Nad čelným sklom sa nachádza nový úložný priestor a riadiaca páka je po prvýkrát umiestnená v prístrojovej doske. Voľný priechod je v tejto triede novinkou.

2005

FUSO U MERCEDES-BENZ

Po prevzatí podielu koncernom Daimler-Chrysler dostáva FUSO prvýkrát centrálnu nemeckú predajnú organizáciu so sídlom v Štuttgarte. Za označením Canter TB sa skrývajú modely FE7 a FE8 ako prvé ľahké nákladné automobily značky, ktoré si zákazníci môžu odteraz kúpiť u vybraných predajcov Mercedes-Benz.

2002

NOVÝ VZHĽAD A MOTORY EURO-III

Séria FE7 prichádza ako výsledok starostlivosti o model. Rozsiahle dizajnové zmeny, napríklad chladiaca mriežka a svetlomety, jej poskytujú čerstvý vzhľad. Okrem toho má novú generáciu motorov, ktorá spĺňa emisnú normu EURO III platnú v Európe. Väčšina modelov je navyše štandardne vybavená systémom ABS.

2001

FUSO UKÁZALO PRVÝ CANTER EcoHybrid

Prezentácia prvého koncepčného vozidla EcoHybrid môže byť už aj teraz považovaná za začiatok mimoriadnych a priekopníckych schopností v oblasti výskumu a vývoja alternatívnych pohonov.

1995

TRI DESAŤROČIA S MODELOM CANTER

Presne na 30. výročie prichádza šiesta generácia tohto ľahkého nákladného automobilu. Nové modely FE5 sa vyznačujú aerodynamicky optimalizovanými kabínami s plynulými líniami. S vysokovýkonnými agregátmi ako je novovyvinutý sací motor so silou 140 koní a priamym vstrekovaním teraz Canter ponúka pohon s najväčším objemom vo svojej triede.

1993

TRI DIAMANTY AKO ZNAK ZNAČKY

Mitsubishi FUSO predstavil nové modely FE3 a FE4 s mottom „Dnes je nový Canter naložený pre budúcnosť“. Táto nová generácia dostane celkovo vynovený a moderný dizajn. Po prvýkrát zdobia prednú časť tri červené diamanty Mitsubishi.

1985

PRVÝ CANTER „MADE IN EUROPE“

FUSO Canter pre európsky trh sa odteraz bude vyrábať v Portugalsku. Od 1. februára bude vychádzať z výrobných liniek centrálneho európskeho závodu v Tramagale spolu s modelom FE1.

1980

CANTER POKRAČUJE V ÚSPEŠNEJ CESTE

Koncom 70. rokov stúpol trhový podiel v Japonsku na vyše 20 percent. Príčinou tohto veľkého úspechu je uvedenie modelových sérií FE1 a FE2 v októbri 1978. Okrem úzkych vozidiel teraz existuje aj široký variant s užitočným zaťažením dva alebo tri tony. O niečo neskôr doplní zoznam výbavy aj pohodlné servoriadenie.

1978

ROZMANITOSŤ VARIANTOV CANTER RASTIE

Séria T200 sa dočká rozsiahlych zmien u všetkých dôležitých komponentov. Na prvý pohľad si všimnete prepracované čelo kabíny. Už vtedy mohol kompaktný ľahký nákladný automobil poslúžiť určitými rôznymi variantmi: T200 totiž existoval s rôznymi rázvormi a výškami valníka a teraz je tu aj možnosť 3t užitočného zaťaženia.

1973

CANTER DOSTANE VÄČŠIU SILU

Na trh prichádza úplne nový modelový rad označený ako séria T90. Nezmenil sa len výzor, ale aj to, čo skrýva pod kabínou: všetky modely sú teraz vybavené dynamickými a silnými motormi (75 k naftový alebo 90 a 95 k benzínový). Canter tým dosahuje najlepšie akceleračné a rýchlostné hodnoty vo svojej triede. A zákazníci to zjavne ihneď dobre prijali: trhový podiel v Japonsku sa v nasledujúcom roku zvýšil skokom dvojnásobne.

1968

MITSUBISHI PREDSTAVUJE PRVÝ ĽAHKÝ NÁKLADNÝ AUTOMOBIL

S modelom T720 nám Mitsubishi Nippon Heavy Industries Ltd. predstavuje svoj prvý ľahký nákladný automobil. Kompaktné 2 t vozidlo s čelnou kabínou je považované za pôvodného predchodcu modelu FUSO Canter. Existuje vo viacerých variantoch s rôznymi nadstavbami a buď so silným benzínovým motorom s výkonom 90 koní alebo ako diesel s výkonom 68 k. Canter znamená ľahký cval, čím chce prepojiť povahu vozidla so svižnosťou a vytrvalosťou koňa.

1963