PO ÚSPEŠNEJ EURÓPSKEJ PREMIÉRE ĎALŠEJ GENERÁCIE eCANTER MINULÚ JESEŇ SA TERAZ V EURÓPE OFICIÁLNE ZAČALA SÉRIOVÁ VÝROBA 100-PERCENTNÉHO ELEKTRICKÉHO NÁKLADNÉHO VOZIDLA.
Ľutujeme. Nič sme nenašli.
PO ÚSPEŠNEJ EURÓPSKEJ PREMIÉRE ĎALŠEJ GENERÁCIE eCANTER MINULÚ JESEŇ SA TERAZ V EURÓPE OFICIÁLNE ZAČALA SÉRIOVÁ VÝROBA 100-PERCENTNÉHO ELEKTRICKÉHO NÁKLADNÉHO VOZIDLA.
“Tento deň predstavuje novú kapitolu v histórii Mitsubishi FUSO Truck Europe. Dnes sa začína sériová výroba novej generácie eCanter,” oznámil Arne Barden, CEO Mitsubishi FUSO Truck Europe (MFTE), hrdo pred viac ako 100 hosťami z politiky, biznisu a tlače. Slávnostná udalosť 22. mája bola oficiálnym štartom druhej generácie plne elektrického vozidla eCanter, ktorý sa teraz vyrába pre európsky trh v závode FUSO v Portugalsku.
Vyleštený 4,25-tonový eCanter 4C15e s hmotnosťou 4,25 tony, reprezentujúci všetky budúce generácie eCanter, ktoré spustia z výrobnej linky v Tramagale, prevalcoval asfaltovo-sivý koberec medzi dvoma stánkami pre hostí – bez emisií, no nezvyčajne nie tichý. Zvuk vychádzal z blesku fotoaparátov prítomných zástupcov médií a nadšeného potlesku publika.
Karl Deppen, CEO spoločnosti Daimler Truck Asia, vo svojom prejave zdôraznil osobitný význam, ktorý má začiatok výroby FUSO eCanter: „Spoločnosť Daimler Truck sa zaviazala dodržiavať Parížsku klimatickú dohodu. Naším cieľom je viesť udržateľnú dopravu k úspechu a do roku 2039 budeme na našich kľúčových globálnych trhoch ponúkať iba vozidlá, ktoré sú počas prevádzky uhlíkovo neutrálne. S touto novou generáciou eCanter našim zákazníkom mimoriadne uľahčujeme prechod na e-mobilitu. Robíme dôležitý krok vpred smerom k CO2-neutrálnej doprave“.
Dôležitosť dekarbonizácie sektora mobility zdôraznil aj portugalský premiér António Costa, ktorý vystúpil na pódium ako čestný hosť podujatia. Spoločnosť sa nemôže vyhnúť reakcii na výzvy súvisiace so zmenou klímy a energetickou transformáciou. Aby sme dosiahli klimatickú neutralitu do roku 2050, nemôžeme si dovoliť otáľať; v skutočnosti musíme urobiť správne rozhodnutia dnes pre zajtrajšok. Výroba 100% elektrického vozidla eCanter v Tramagale je jedným z nich.
Spoločnosti využívajúce eCanter novej generácie by v budúcnosti aktívne prispeli k zníženiu emisií CO2. V nadchádzajúcich rokoch je preto nevyhnutná rozsiahla modernizácia existujúcich flotíl, keďže je stále potrebné prepravovať tovar. Podľa premiéra ide o významný ekonomický potenciál, z ktorého môže závod aj región dlhodobo profitovať. Na záver António Costa zablahoželal spoločnosti FUSO a zamestnancom závodu k spusteniu sériovej výroby a zároveň ocenil druhý významný míľnik, ktorý mohla spoločnosť MFTE osláviť v rovnakom čase: 250 000 vyrobených Canterov od začiatku v roku 1980.
Toto pôsobivé množstvo a viac ako 60-ročné skúsenosti so stavbou Canteru poskytujú závodu FUSO viac než solídny základ pre všetky budúce výzvy. Manažér závodu Arne Barden vo svojom prejave zdôraznil neúnavnú obetavosť ľudí v Tramagale, z ktorých niektorí tam pracujú už desaťročia a majú jedinečné odborné znalosti. Spoločné úsilie všetkých umožnilo prispôsobiť výrobné procesy a zabezpečiť, aby sme boli dobre pripravení na zvýšenie objemu produkcie nového eCanter. „Sme pripravení dodať našim zákazníkom elektrické nákladné vozidlá, ktoré budú potrebovať v nadchádzajúcich desaťročiach, keď sa svet zrýchľuje smerom k uhlíkovej neutralite,“ povedal CEO Arne Barden.
Špecifické potreby zákazníkov boli tiež nápomocné pri formovaní novej generácie eCanter. Od predstavenia prvej generácie eCanter v roku 2017 sa na celom svete v praxi používa celkovo 550 batériových elektrických ľahkých nákladných vozidiel, ktoré prekonali kombinovanú vzdialenosť viac ako osem miliónov kilometrov. Počas tohto obdobia FUSO dokázalo nazbierať cenné skúsenosti a poznatky, ktoré boli začlenené do technického pokroku novej generácie eCanter.
Premiér António Costa mal počas svojho uvítacieho prejavu možnosť na vlastné oči vidieť procesy na výrobnej linke a niektoré z novo vyvinutých komponentov, ako napríklad hnacie ústrojenstvo pozostávajúce z elektrickej nápravy a motora, ako aj batériové sady. Premiér António Costa sa v sprievode Karla Deppena a Arne Bardena zúčastnil na krátkej prehliadke továrne na miesto konania podujatia, ktoré sa nachádza v jednom z veľkých skladov dielov. Počas prehliadky využil vedúci predstaviteľ portugalskej vlády príležitosť potriasť si rukou so zamestnancami a prehodiť s nimi pár slov. Zamestnanci si pri tejto príležitosti obliekli tričká „READY TO INNOVATE“. Motto dňa a jasný odkaz, ktorý FUSO posiela do sveta s novým vozidlom eCanter od Tramagalu.
V Európe sa predaj FUSO eCanter ďalšej generácie spočiatku spustí v 17 krajinách: Francúzsko, Španielsko, Portugalsko, Taliansko, Spojené kráľovstvo, Írsko, Nemecko, Rakúsko, Švajčiarsko, Belgicko, Česká republika, Dánsko, Švédsko, Fínsko, Slovensko, Grécko a v Poľsku.
Po symbolickom uvedení prvého nového eCantera, pred kamerami takmer všetkých veľkých televíznych vysielateľov v krajine, boli hostia podujatia pozvaní občerstviť sa a vozidlo si prezrieť zblízka. Vozidlo parkovalo priamo v strede stravovacej zóny.
Či už elektrický alebo nie, praktickosť vozidla Canter sa opäť ukázala ako výhodná, pretože dvojité lavicové sedadlo pre spolujazdca umožnilo premiérovi (António Costa) a jeho dvom hostiteľom (Karl Deppen a Arne Barden), pohodlne sedieť v kabíne. Zúčastneným novinárom to poskytlo vynikajúcu fotografickú príležitosť. Súdiac podľa toho, ako dlho trio sedelo vo vozidle a zapájalo sa do konverzácie, sa zdá, že FUSO malo oficiálnym spustením výroby novej generácie eCanter obrovský úspech.