Ľutujeme. Nič sme nenašli.

  • UDRŽATEĽNÁ PLECHOVKA NA PIVO. FUSO ECANTER AKO ŠPECIÁLNA CISTERNA PRE PIVOVAR HEINEKEN.

PLNE ELEKTRICKÝ FUSO ECANTER SO ŠPECIÁLNOU CISTERNOVOU NADSTAVBOU DORUČUJE V AMSTERDAME PIVO HEINEKEN BEZ EMISIÍ A HLUKU.

„Heineken sleduje ctižiadostivé trvalo udržateľné ciele. Posudzujeme pri tom celý reťazec tvorby hodnôt a ten prirodzene zahŕňa aj oblasť dopravy“, vysvetľuje Hans Böhm, konateľ holandského veľkopivovaru. Heineken preto na dodávky do kaviarní a krčiem v historickej štvrti Amsterdamu plnej grachtov používa zelený nákladný automobil.

Za týmto označením je skrytý dvojzmysel, pretože mimoriadne 7,5-tonové vozidlo nemá len typickú zelenú farbu Heineken, ale pohybuje sa bez lokálnych emisií a hluku. Je to totiž FUSO eCanter. Elektricky poháňaný ľahký nákladný automobil so špeciálnou nadstavbou je podľa Heinekenu prvou pivnou cisternou tohto druhu na svete. Používa sa ako súčasť globálnej kampane Heinekenu pre trvalú udržateľnosť „Brewing a better World“ (Varíme lepší svet), do ktorej patrí aj zníženie uhlíkovej stopy pivovaru.

FUSO eCANTER VYČNIEVA NAD POROVNATEĽNÉ DIESELOVÉ NÁKLADNÉ AUTOMOBILY

Carla van der Wielena, manažéra firmy Tankbeer patriacej pod Heineken, eCanter presvedčil: „Pre FUSO eCanter sme sa rozhodli, pretože ponúka najlepší pomer veľkosti, hmotnosti a absencie emisií.“ Pivovar tým v skutočnosti spravil veľmi dobrý krok, pretože plne elektrický ľahký nákladný automobil so svojím objemom 3 000 litrov prepraví naraz o takmer 50 % viac piva než porovnateľné naftové vozidlo s nerezovými nádobami. Umožňuje to kombinácia nízkej vlastnej hmotnosti modelu eCanter 3 335 kg, vysokej nosnosti podvozku 4 155 ton a ľahkej sudovitej konštrukcie výrobcu dvojitej nádrže.

Z pivovaru Heineken, ktorý sa nachádza južne od Amsterdamu v meste Den Bosch, priváža veľká cisterna 20 000 litrov čerstvého piva Heineken, Amstel alebo Brand do centra na okraji metropoly. Tam sa pivo prečerpá do menšej elektrickej automobilovej cisterny, ktorá na jednej trase dokáže zásobiť až piatich zákazníkov. Po príchode na miesto potom vodič dodávky jednoducho „načapuje“ z nadrozmernej plechovky na pivo položenej na vozidle eCanter do zásobníka na mieste.

Pre úzke ulice a uličky amsterdamského starého mesta je táto 2 metre široká a 5,3 m dlhá minicisterna ako stvorená. S krátkym rázvorom 3 400 mm a malým polomerom otáčania sa dá s eCanteom bez problémov prechádzať všetkými zákrutami. Svojou celkovou prípustnou hmotnosťou 7,5 ton navyše spĺňa pravidlá pre obmedzenie vjazdu, ktoré mesto zaviedlo na ochranu stavebných konštrukcií mostov a nábreží. Toto nariadenie je okrem iného dôvodom, prečo Heineken nepoužíva na doručenie veľké elektrické nákladné automobily.

PRE FUSO eCANTER SME SA ROZHODLI, PRETOŽE PONÚKA NAJLEPŠÍ POMER VEĽKOSTI, HMOTNOSTI A ABSENCIE EMISIÍ.
Carl van der Wielena, manažér firmy Tankbeer patriacej pod Heineken

MENEJ EMISIÍ ZNAMENÁ VÄČŠIU KVALITU ŽIVOTA

Celkový výkon 82 kWh pochádzajúci zo 6 vysokonapäťových lítium-iónových batérií zabezpečujú pre FUSO eCanter dojazd približne 100 kilometrov. Nabíjanie cez rýchlonabíjaciu prípojku trvá asi jednu hodinu. Heineken podľa vlastných údajov nabíja elektrickú cisternu výlučne zelenou elektrinou. Plne elektrická pivná cisterna tak už teraz spĺňa prísne zadania pre bezemisnú zónu pre doručovanie, ktoré vstúpi v Amsterdame do platnosti od roku 2025.

„Veľmi ma teší, že s cisternou eCanter sme našli trvalo udržateľný spôsob, ako dopravovať pivo bez spalín, častíc sadzí a navyše aj bez hluku,“ potvrdzuje šéf Heinekenu Hans Böhm a je si istý: „Nový koncept vozidla znamená väčšiu kvalitu života pre všetkých ľudí, ktorí tu žijú, pracujú alebo sú na návšteve centra mesta.“