ETABLOVANÝ NA TRHU A NEUVERITEĽNE RÔZNORODÝ.
Áno? Čo sa odvtedy zmenilo?
ERK: „Canter sa etabloval na svojom mieste na trhu a naozaj dobre vyvinul ako produkt. V haptike, pôvabe, funkčnosti a ergonómii. Od zavedenia automatickej prevodovky, pohonu 4×4 alebo modelu EcoHybrid, cez moderné a efektívne motory. Až po neskutočnú rozmanitosť v oblastí tonáže, rázvorov a variantov kabín. Už niekoľko rokov tu máme naše nadstavby z výroby a všeobecne udržiavame úzku spoluprácu so všetkými bežnými výrobcami nadstavieb. Predajcom proste dávame do rúk jednu nádhernú stavebnicu. S ňou môžu spraviť každého jedného zákazníka šťastným, a o to tu ide.“
Takže Canter sa už usídlil v Európe?
ERK: „Áno, myslím, že áno. Canter sa medzitým stal jedným z najspoľahlivejších produktov radu Daimler Truck, solídnym a je hodný svojej ceny v najlepšom zmysle slova. Zákazníci navyše ťažia z kvality veľkej siete predajcov a servisov Mercedes-Benz. Správajú sa k nim rovnako ako k zákazníkom s modelmi Actros alebo Atego. Canter má veľa vracajúcich sa kupcov a to hovorí samo za seba, že?“
FUSO SA NEMUSÍ SKRÝVAŤ, PRÁVE NAOPAK.
Platí to aj pre značku FUSO?
ERK: „V princípe áno, aj keď pre mňa ako človeka z marketingu tu ešte asi je nejaký priestor, čo sa týka konkrétneho vnímania značky.“
Máš na mysli, že by vás mohli doma lepšie poznať?
ERK: „Japonskej skromnosti patrí všetka česť, ale FUSO sa nemusí skrývať, práve naopak. Značka na celom svete vytvára asi tretinu celkového objemu predaja Daimler Truck AG. Vo FUSO navyše sídli centrum excelentnosti pre alternatívne technológie pohonu a eCanter bol v roku 2017 vôbec prvým nákladným automobilom s plne elektrickým pohonom. Žiadny iný OEM nemá doteraz vozidlo takého typu.“
To znie ako priekopnícka práca …
ERK: „Veď aj je! eCanter šiel ako prvý e-nákladný automobil do malosériovej výroby a teraz sme v bode, kde ho uvedieme do veľkosériovej produkcie. Verím, že tým prinesieme našej špeciálnej skupine zákazníkov skutočne dobrú ponuku v ten správny čas. Pri výzvach, ktoré so sebou prináša prechod na trvalo udržateľné dopravné riešenia, sa tak môžu spoľahnúť na svoju osvedčenú značku a zároveň na našu rozsiahlu a odskúšanú odbornosť na novú techniku.“
Čo bude so zákazníkmi, ktorí zatiaľ nechcú prejsť na elektromobilitu?
ERK: „Ani tých nenecháme bez riešení, pozri sa na nový Canter. Diesel má v určitých aplikáciách naďalej svoje opodstatnenie a je a ostane základom. Naše know-how sme získali ďalším vyvíjaním našich naftových vozidiel. Všetko, čo vieme, sme vystavali na tom. Odtiaľ máme vedomosti o tom, čo potrebujú naši zákazníci. Nehodíme ich len tak cez palubu. Prečo by sme to robili? Lenže ich prenesieme smerom, ktorý je kompatibilný s budúcnosťou. Presne tak ako naši zákazníci využívajú svoje skúsenosti a menia a upravujú svoje podnikanie. Sme a ostaneme spoľahlivým partnerom pre všetkých našich zákazníkov.“